Reklam Filmi Çekmek






Uzun zamandır 18 saat uyumamıştım. 
Perşembe gecesi başlayan set dün öğle saatlerinde bitti. Tabii Cuma öğleden sonra ara verildi fakat ben çalışmaya devam ettiğim için uyumak ne mümkün. 
Dün öğlen uykuya daldım bu sabah uyandım. Gerçekten buna ihtiyacım varmış yoksa bitermişim. 

Yıllardır bu işin içindeyim işin senaryo yazma kısmı elbette uzun ve zor bir yolculuk ancak şu prodüksiyon işleri ayrı bir zor. Prodüksiyon firmalarının işi apayrı zor…Hem marka gelir hem ajans gelir. Yönetmen var, ekipten onca çalışan var. Herkesin memnuniyeti, gece gündüz yapılan çekimlerde çıkacak her türlü aksaklığın çıkmamasını sağlamak, herkesin can sağlığı, sağlığı, açlar toklar mı yemekler, müşteri ve ajans için yapılan ayrı yemekler, meyveler, kuruyemişler ve aklıma gelmeyen bir ton şey…Yönetmenin zor bir insansa onun memnuniyet derken valla zor herşey…

Dışarıdan hep çok eğlenceli gözükür reklam ajansında çalışmak, prosükyon yapmak ama gelin görün ki eğlencesinden çok zorlukları var. 

Bir brief alırsın başlarsın çalışmaya. Markayla sürekli görüşürsün, konuşursun, gidersin, gelirsin bazen aylarsa sürer bu. Ben 9 ay sürenini bizzat yaşadım mesela, 9 ayın sonunda film çekildi ve hala yayınlanmadı…Neler var neler!
Neyse ve sonunda onay alırsın bu sefer prodüksiyon şirketi ve yönetmen görüşmeleri yapmaya başlarsın, bütçeler gelir gider ve marka kiminle çalışmak istediğini açıklar. Sonra çekeceğin film/filmlere göre oyuncular, mekanlar, set takvimleri oluşturur prod. şirketi…Ve çekim günü gelir,olaylar başlar. Her setin zamanı farklı filmlere göre değişiyor. Ancak hep en az 1 ün sürer. 16 saat çalışma hakları var setcilerin. Bu saati asla geçiremiyorsunuz yoksa +1 güne giriyor. Zaten 16 saati 5 dakika doldursan mesela çalışanların bırakma hakkı var bırakıp gidebilirler gayet. 




Çok yazdım. Uzun lafın kısası benim içinde Perşembe gecesi başlayan set dün bitti. Çok içimize sinen filmler oldu orası ayrı. İnşallah herkes bizim gibi eğlenir, beğenir. 

İnsan ne kadar yorulursa yorulsun tuhaf bir keyif alıyor gerçekten. Bu da insan doğasının psikopatlığı heralde diye düşünüyorum. Şaka şaka yaptığın işi sevmek. Yaptığınız işi sevin başka türlü çekilmiyor hayat zengin değilseniz:P

İyi bir pazar olsun.

Yorumlar

Popüler Yayınlar